Strona Główna - Galeria

od 8:00 do 16:00

ZDZIARY W KAZIMIERZU DOLNYM
dzialalnoscZDZIARY W KAZIMIERZU DOLNYM I W MAGICZNYCH OGRODACH W JANOWCU

19 maja 2017 roku wyruszyliśmy na długo wyczekiwaną przez wszystkich wycieczkę do Kazimierza Dolnego i Magicznych Ogrodów w Janowcu. Pogoda dopisała w 100%, więc w pełni mogliśmy korzystać z wszystkich zaplanowanych na ten dzień atrakcji.
Droga upłynęła nam bardzo szybko i wesoło a zadbały o to nasze małe artystki z klas 0-I, które czas podróży wypełniły śpiewając różne muzyczne hity. Po spotkaniu z panią przewodnik udaliśmy się na spacer brzegiem Wisły i uliczkami Kazimierza Dolnego. Wysłuchaliśmy wielu legend i opowieści związanych z tymi miejscami, między innymi tej, dotyczącej psa Werniksa, którego brązowy posąg znajduje się na kazimierskim rynku. Jak powiedziała nasza pani przewodnik: każdy, kto chce wrócić do Kazimierza powinien pogłaskać psa po nosku. Oczywiście, dołączyliśmy do całej rzeszy turystów, którym marzy się ponowne spotkanie z tak pięknym miastem i żaden z naszych wycieczkowiczów nie przeszedł obojętnie wobec Werniksa.
Kolejna atrakcja jaka na nas czekała, sprawiła ogromną radość fanom motoryzacji. Mowa oczywiście o przejażdżce melexami - elektrycznymi eko-busikami, którymi to dotarliśmy do „Korzeniowego Dołu” – uważanego za najpiękniejszy z kazimierskich wąwozów. Po powrocie na rynek przyszła chwila na małą wspinaczkę na zamek, basztę i Górę Trzech Krzyży. Widoki jakie można było podziwiać z tych miejsc wprawiały w zachwyt. Kiedy ponownie znaleźliśmy się na rynku, zatrzymaliśmy się koło jednej z najstarszych kamienic - powstałej w XVII wieku, stanowiącej własność braci Przybyłów. Oczywiście nie można było opuścić rynku nie kupiwszy tradycyjnego kazimierskiego kogucika. Po kilku godzinach wytężonego spacerowania postanowiliśmy dać naszym nogom trochę odpoczynku, więc zafundowaliśmy sobie godzinny rejs statkiem po Wiśle. W taki oto sposób pożegnaliśmy się z Kazimierzem Dolnym i wyruszyliśmy do Magicznych Ogrodów w Janowcu. Tam czekał już na nas pyszny obiad i Bulwiak - nasz magiczny przewodnik.
Magiczne Ogrody to pierwszy w Polsce park rozrywki zbudowany w oparciu o oryginalną, baśniową historię. Krainy Magicznych Ogrodów zwiedzaliśmy wędrując wśród szumiących wodospadów i strumieni, pachnących kolorowych kwiatów i wsłuchując się w opowieść o Czarodzieju Zoranie, twórcy ogrodu. Po przekroczeniu bramy wejściowej mieliśmy wrażenie, że ze wszystkich stron otaczają nas rzeczy niezwykłe, przykuwające uwagę i pobudzające wyobraźnię. O tym jak fantastycznie się tam bawiliśmy przekona się każdy, kto obejrzy naszą fotorelację.
Podsumowując: to był naprawdę udany wyjazd. Każdy uczestnik, bez znaczenia – dziecko czy dorosły, mógł choć przez chwilę oderwać się od zwykłej, czasem szarej rzeczywistości i w tej bajecznej krainie miło i radośnie spędzić czas. Tak udanych wycieczek – tylko więcej!!!
Cieszymy się również, iż na realizację tej inicjatywy udało się nam uzyskać wsparcie finansowe z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla Gminy Jarocin na rok 2017, za co serdecznie dziękujemy.